miércoles, 19 de diciembre de 2012

BR 18 OcCre





La S3/6 BR 18.4 nació en los talleres J.A. Maffei de Munich. El primer ejemplar se entregó el 16 de Julio de 1908. Los ejes son de disposición "Pacific" con ruedas de gran diámetro.


Hasta entonces fue la máquina más grande construida por dicho fabricante y sigue siendo considerada "La locomotora más bonita de los ferrocarriles alemanes".


La S 3/6 tenía un excelente rendimiento en trayectos de larga distancia, en 1951 arrastró un tren de 150 Tm durante 820 km de Hamburgo a Munich parando sólo a cargar agua. La definición S es por "Schnellzuglocomotiven" tren de largas distancias y 3/6 por la relación de ejes motrices respecto al total de sus ejes. Mayoritariamente sirvió en Bavaria en trenes de largo recorrido, pero también arrastró trenes tan famosos como el Orient Express y Rheingold, el Ostende-Viena Express o el París-Carlsbad-Praga Express.


Múltiples variaciones fueron aplicadas en el transcurso de su historia, principalmente en la cabina del maquinista, caldera y mecanismos motores.




The BR 18.4 was designed and built at the J. A. Maffei workshops in Munich, with the first one being delivered on 16th July 1908. The axle layout is of the "Pacific" type with large diameter wheels.


At that time it was the biggest engine ever to be built by this manufacturer and is still considered "the most beautiful locomotive of the German railways".


The S 3/6 performed excellently on long distance routes, in 1951 pulling a train of 150 tonnes over a distance of 180 kilometres, from Hamburg to Munich, only stopping to top up on water. The “S” is for "Schnellzuglocomotiven" (long-distance train) and 3/6 is the number of drive axles compared with total axles. These locomotives were mainly used on long-distance lines in Bavaria, although they also pulled such famous trains as the Orient Express and Rheingold, the Ostend-Vienna Express or the Paris-Carlsbad-Prague Express.


Multiple variations were applied throughout this locomotive’s history, mainly in terms of the cab, boiler and engine mechanisms.


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